Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci – grupowe czy indywidualne?

Zapisując dziecko na zajęcia językowe, rodzic stawiany jest często przed bardzo ciężkim wyborem. Wiele szkół oferuje bowiem dwa rodzaje zajęć dla dzieci – grupowe, jak i indywidualne. Jest to ciężki wybór, biorąc pod uwagę fakt, iż są to najczęściej pierwsze dodatkowe zajęcia dziecka i nikt nie wie, jak ono zareaguje. Zapisując dziecko na zajęcia, należy zatem wziąć pod uwagę kilka czynników.

1. Otwartość dziecka na nowe kontakty.
Jeśli twoje dziecko chętnie nawiązuje relacje z innymi dziećmi, warto posłać je do grupy. Dzięki temu nawiąże nowe znajomości, przez co w przyszłości będzie mu łatwiej integrować się z innymi. Ponadto nauczy się współpracować w grupie i dzielić z innymi dziećmi. Często bowiem na zajęciach praca w grupach czy parach jest codziennością. Jednocześnie również bardzo często uczniowie dostają jedną kserówkę, z którą muszą pracować razem.

2. Grafik dziecka.
Jeśli dziecko zapisane jest na wiele zajęć poza lekcyjnych, może się zdarzyć, iż zajęcia grupowe z języka pokryją się z innymi. W takim przypadku najczęściej rodzic zmuszony jest wykupić lekcje indywidualne, które dopasowuje się tylko do jednego ucznia, przez co możliwości manewrów terminami są dużo większe.

3. Cel zajęć językowych.
Kolejną kwestią, nad którą należy się zastanowić to, w jakim celu rodzic posyła dziecko na zajęcia. Jeśli chce, aby dziecko: oswoiło się z językiem, kojarzyło język z zabawą z rówieśnikami, oswoiło się z pracą w grupie – należy wybrać zajęcia grupowe.
Natomiast jeśli ma spersonalizowane cele np. chce, aby dziecko poznało wyrażenia użyteczne na co dzień w jak najszybszy możliwy sposób, ponieważ za rok wyjeżdża za granicę – należy wybrać zajęcia indywidualne. Wtedy nauczyciel będzie mógł skupić się tylko na jednym uczniu i na osiągnięciu konkretnego, założonego celu.

4. Samodzielność dziecka i chęć nauki.
Jeśli dziecko jest samodzielne, umie samemu pracować pod nadzorem nauczyciela – nie będzie miało problemu z pracą na zajęciach grupowych.
Problem pojawia się natomiast gdy dziecko nie jest w stanie samo pracować, szybko się rozprasza i potrzebuje stałego nadzoru – wtedy lepiej zapisać je na zajęcia indywidualne. Podczas nich nauczyciel będzie poświęcał 100% swojej uwagi jednej osobie, przez co praca dziecka będzie dokładna.

Często jednak mimo braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach grupowych, nadal poszukujemy odpowiedzi na pytanie, czy wyżej wymienione zajęcia są korzystniejsze dla dziecka. Jeśli powyższe punkty nie wykluczają możliwości uczestnictwa dziecka w zajęciach grupowych, warto zapisać je na lekcje podczas których, będzie miało możliwość integracji z innymi.

Czemu zajęcia grupowe są korzystne?
1. Dzieci zawierają nowe znajomości, uczą się pracy w grupie i samodzielności.
2. Zajęcia grupowe są korzystniejsze finansowo – płaci się za nie dużo mniej niż za zajęcia indywidualne.
3. Podczas zajęć językowych dzieci uczą się poprzez zabawę, przez co nauka języka obcego kojarzy się im z czymś przyjemnym.
4. Dzieci uczą się na błędach swoich, jak i innych uczestników zajęć.
5. Język to komunikacja. Aby się komunikować, potrzebna jest więcej niż jedna osoba.
6. Jakość zajęć prowadzonych w grupach maksymalnie 5 czy 6-osobowych nie jest wcale wiele niższa niż zajęć indywidualnych. Nie jest to duża liczba osób, dlatego nauczyciel bez problemu może poświęcić czas każdemu.

Decyzja dotycząca zajęć nigdy nie jest prosta, jednakże jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie powyższe punkty, na pewno łatwiej będzie ją podjąć.

Mimo tego, gdyby ciągle sprawiała ona wiele trudu – zachęcamy do kontaktu. Chętnie pomożemy określić jakie zajęcia będą odpowiednie dla dziecka.

Równocześnie zachęcamy do zapisu na zajęcia grupowe dla dzieci w placówce SayItBesser!

SayItBesser - logo

Nie zwlekaj i zapisz się już dziś!
Tel: 726-088-493
E-mail: kontakt@sayitbesser.pl
Adres: ul. Jana Długosza 73 33-300 Nowy Sącz

SayItBesser - Angelika Jurczak

Kim jestem?

Nazywam się Angelika Jurczak i jestem nauczycielką języka angielskiego oraz niemieckiego.

Ukończyłam filologię angielską z językiem niemieckim na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Dodatkowo posiadam kwalifikacje pedagogiczne oraz mam wieloletnie doświadczenie w udzielaniu korepetycji m.in. w jednej z krakowskich szkół językowych. Pracowałam również w szkole publicznej.

Języki od zawsze były moją pasją, dlatego też zdecydowałam się na otarcie mojej własnej placówki: Centrum Językowe SayItBesser!

Dodaj komentarz