Skip to content
Sayitbesser – Centrum Języków Obcych
  • Lektorzy
  • Blog
  • Oferta
    • Zajęcia wakacyjne
      • Wakacyjny Kurs „Angielski w Podróży”
      • Wakacyjny kurs angielskiego dla dzieci
      • Wakacyjne Kursy Gramatyczne dla Maturzystów
      • Wakacyjny kurs konwersacyjny dla licealistów i maturzystów
    • Zajęcia grupowe
      • Dla Dzieci
      • Egzamin ósmoklasisty
      • Dla Licealistów
      • Intensywny Kurs Maturalny
      • Dla Dorosłych
    • Zajęcia Indywidualne
      • Dla Dzieci
      • Dla Dorosłych
      • Przygotowanie do Matury
  • Kontakt
  • Polityka Ochrony Dzieci
Menu Zamknij
  • Lektorzy
  • Blog
  • Oferta
    • Zajęcia wakacyjne
      • Wakacyjny Kurs „Angielski w Podróży”
      • Wakacyjny kurs angielskiego dla dzieci
      • Wakacyjne Kursy Gramatyczne dla Maturzystów
      • Wakacyjny kurs konwersacyjny dla licealistów i maturzystów
    • Zajęcia grupowe
      • Dla Dzieci
      • Egzamin ósmoklasisty
      • Dla Licealistów
      • Intensywny Kurs Maturalny
      • Dla Dorosłych
    • Zajęcia Indywidualne
      • Dla Dzieci
      • Dla Dorosłych
      • Przygotowanie do Matury
  • Kontakt
  • Polityka Ochrony Dzieci

Polityka Ochrony Dzieci w Centrum Języków Obcych „SayItBesser”

 

Preambuła

Spełniając za dość wymogom określonym w ustawie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (poz. 1606), jednocześnie dbając o dobro oraz rozwój dzieci, niniejszym przedstawiam politykę ochrony dzieci w Centrum Języków Obcych SayItBesser określającą zasady oraz procedury panujące w szkole. 

Definicje

  1. Szkoła – Centrum Języków Obcych „SayItBesser” założona przez Angelikę Strojny prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą: pod firmą „SayItBesser Centrum Języków Obcych ANGELIKA STROJNY” z siedzibą przy Jana Długosza, nr 73, 33-300, NIP: 7343602883, REGON: 520480670.
  2. Właściciel – Angelika Strojny.
  3. Pracownik, Pracownicy – osoby zatrudnione w Szkole na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia, prowadzące zajęcia z Uczniami.
  4. Uczeń, Uczniowie – małoletni, uczestniczący w zajęciach prowadzonych przez Szkołę. 
  5. Polityka – niniejsza Polityka Ochrony Dzieci. 
  6. Opiekun – przedstawiciel ustawowy małoletniego (w rozumieniu art. 98 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. – Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy).
  7. Dane Wrażliwe – w rozumieniu art. 27 ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych: wizerunek, imię, nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania, imiona rodziców.
  8. krzywdzenie dziecka – popełnienie czynu zabronionego lub czynu karalnego na szkodę dziecka.
  9. Rodzaje krzywdzenia dziecka:
  • Przemoc fizyczna – celowe uszkodzenie ciała, zadawanie bólu lub groźba uszkodzenia ciała. Skutkiem przemocy fizycznej mogą być złamania, siniaki, rany cięte, poparzenia, obrażenia wewnętrzne.
  • Przemoc emocjonalna – to powtarzające się poniżanie, upokarzanie i ośmieszanie dziecka, wciąganie dziecka w konflikt osób dorosłych, manipulowanie nim, brak odpowiedniego wsparcia, uwagi i miłości, stawianie dziecku wymagań i oczekiwań , którym nie jest ono w stanie sprostać.
  • Przemoc seksualna – angażowanie dziecka w aktywność seksualną przez osobę dorosłą. Wykorzystywanie seksualne odnosi się do zachowań z kontaktem fizycznym (np. dotykanie dziecka, współżycie z dzieckiem) oraz zachowania bez kontaktu fizycznego (np. pokazywanie dziecku materiałów pornograficznych, podglądanie, ekshibicjonizm). Przemoc ta może być jednorazowym incydentem lub powtarzać się przez dłuższy czas.

§ 1

Zasady zapewniające bezpieczne relacje między Uczniami a Pracownikami,
a w szczególności zachowania niedozwolone wobec Uczniów:

  1. W Szkole zachowujemy standardy obyczajowe przyjęte w powszechnie obowiązujących przepisach jak i w prawie lokalnym. 
  2. Wszelkie działania Pracowników skierowane są na szeroko rozumiane dobro oraz rozwój Uczniów, w szczególności pod kątem lingwistycznym.
  3. Zarówno Pracownicy jak i Uczniowie traktują się ze wzajemnym szacunkiem. Pracownicy uwzględniają potrzeby Uczniów, natomiast Uczniowie pamiętają o godności Pracowników.
  4. Szkoła zapewnia wsparcie Uczniowi w przypadku gdy czuje się on niekomfortowo lub potrzebuje nawiązać rozmowę.
  5. Pracownicy doceniają  wkład oraz wysiłek Ucznia w wykonywaną przez niego pracę. 
  6. Niedopuszczalna jest jakakolwiek dyskryminacja Uczniów jak i faworyzowanie danego Ucznia.
  7. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek formy przemocy wobec Uczniów
    i Pracowników z wyjątkiem, gdy jest to niezbędne, np. w przypadku, gdy Uczeń sam sobie robi krzywdę. 
  8. Pracownicy zobowiązani są do utrzymywania standardowych relacji z Uczniami – działają w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji swojego zachowania. 
  9. W relacji z uczniami Pracownicy zachowują spokój i cierpliwość udzielając odpowiedzi
    w sposób adekwatny do wieku Ucznia i danej sytuacji.
  10. Zabronione jest podnoszenie tonu na Ucznia za wyjątkiem dostrzeżenia sytuacji niebezpiecznej w celu szybkiej reakcji. 
  11. Zabronione jest ujawnianie Danych Wrażliwych dotyczących Ucznia osobom postronnym.  
  12. Zabronione jest zachowywanie się w obecności Uczniów w sposób niestosowny, obejmujący używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec Ucznia relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby). 
  13. Zabronione jest jakiekolwiek utrwalanie wizerunku Ucznia, za wyjątkiem uzyskania uprzedniej zgody opiekuna Ucznia w wyjątkowej sytuacji jak sporządzenie galerii zdjęć na potrzeby Szkoły. 
  14. Pracownik, w zależności od sytuacji kieruje się zawsze profesjonalnym osądem płynących w szczególności z dotychczasowego doświadczenia w pracy z dziećmi, słuchając, obserwując i odnotowując reakcję dziecka.
  15. Kontakt fizyczny z Uczniem jest zabroniony, poza wyjątkowymi sytuacjami wymagającymi niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych wobec Ucznia. 
  16. Każde zachowanie odbiegające od normy jest w późniejszym czasie konsultowane
    z Opiekunem. 

§ 2

Zasady i procedura podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu Ucznia oraz procedury i odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu opiekuńczego oraz w przypadku instytucji, które posiadają takie uprawnienia, osoby odpowiedzialne za wszczynanie procedury „Niebieskie Karty”; :

  1. W przypadku powzięcia przez Pracownika lub Ucznia podejrzenia, że Uczeń jest krzywdzone, ma on obowiązek niezwłocznego zgłoszenia uzyskanej informacji do Właściciela bezpośrednio. Po zasygnalizowaniu zdarzenia Właściciel sporządza notatkę oraz uruchamia procedurę zgłoszeniową opisaną w pkt. 3 – 5. Notatka przechowywana jest w specjalistycznej dokumentacji sporządzonej na potrzeby stosowania Polityki. 
  2. Procedura postępowania, o której mowa w pkt. 1 obowiązuje w przypadku krzywdzenia Ucznia zarówno przez Pracowników, rówieśników, opiekunów i osoby trzecie.
  3. Po uzyskaniu informacji o podejrzeniu krzywdzenia Ucznia Właściciel wzywa Opiekunów Ucznia, którego krzywdzenie podejrzewa, oraz informuje ich o podejrzeniu.
  4. Właściciel rozpoznając sytuację prowadzi rozmowę wyjaśniającą z Uczniem, Opiekunami Ucznia i ewentualnymi świadkami zdarzenia.
  5. Właściciel sporządza opis sytuacji szkolnej i rodzinnej Ucznia na podstawie rozmowy z Uczniem oraz zapewnia mu niezbędne wsparcie. W przypadkach bardziej skomplikowanych (dotyczących wykorzystania seksualnego oraz znęcania się fizycznego i psychicznego o dużym nasileniu) Właściciel powiadamia właściwą Policję oraz Prokuraturę, którzy posiadają umocowanie do dalszego działania, w szczególności zawiadomienie sądu opiekuńczego oraz wszczęcie procedury „niebieskiej karty”. 

§ 3 

Zasady przeglądu i aktualizacji standardów wprowadzonych Polityką

  1. W celu zapewnienia dostosowania do aktualnych potrzeb zasad posiadanych standardów oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami, co najmniej raz na dwa lata Właściciel dokonuje oceny standardów oraz je aktualizuje. 
  2. Politykę Ochrony Dzieci przygotował Właściciel, posiadający wykształcenie wyższe na kierunku filologia angielska z językiem  niemieckim prowadzonym przez Uniwersytet Jagielloński. Właściciel oświadcza, iż podczas studiów nabył on umiejętności pracy z dziećmi na kierunku filologia angielska z językiem niemieckim. Polityka sporządzona została w oparciu o opinię prawną sporządzoną przez Piotra Jankosia prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Piotr Jankoś Insolvency, NIP: 7343613059. Sporządzający opinię oświadcza, iż w 2021 r. uzyskał stopień mgr. Prawa na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie a obecnie świadczy usługi prawne na rzecz kancelarii adwokackich.
  3. Właściciel oświadcza, iż przed wprowadzeniem Polityki w życie, zorganizował szereg spotkań z Pracownikami w celu omówienia szczegółów Polityki oraz jej wdrożenia, a także przygotowania Pracowników do stosowania Polityki. 
  4. Właściciel oświadcza, iż Polityka jest dostępna do wglądu w siedzibie Szkoły a także na stronie internetowej strony. Właściciel udostępnia również Politykę w formie skróconej dla Uczniów. 

§ 4

Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet

  1. W przypadku zapewnienia przez Szkolę dostępu do urządzenia z Internetem, Szkoła zobowiązuje się do zablokowania jakichkolwiek niewłaściwych dla Uczniów treści,
    w szczególności treści pornograficznych lub obrazowujących przemoc. 
  2. Uczniowie zobowiązani są do używania urządzeń elektronicznych wyłącznie w celach edukacyjnych, pod ścisłym nadzorem Pracowników.

§ 5

Sposoby komunikacji Szkoły i Uczniów

  1. Szkoła oraz pracownicy, w celu uzgodnienia terminów odbywania się zajęć, do komunikacji z Uczniami stosuje komunikatory internetowe.
  2. Standardowymi komunikatorami używanymi przez Szkolę oraz Pracowników są aplikacje: Skype, Google Meets, Zoom, Facebook, Instagram, WhatsApp. W celu szybszej komunikacji z Uczniami Szkoła oraz Pracownicy stosują również wiadomości SMS oraz telefoniczne rozmowy głosowe, a także wiadomości e-mail. 
  3. Szkoła oświadcza, iż komunikacja Szkoły oraz Pracowników z Uczniami, dokonywana w sposób opisany w pkt. 1-2 niniejszego paragrafu ma charakter organizacyjny i służy wyłącznie do umówienia konkretnego terminu zajęć lub uzupełnienia wiedzy zdobytej na zajęciach. 

Znajdź we wpisach

Najnowsze wpisy

  • Wakacyjna przygoda z nauką angielskiego dla dzieci
  • Matura to nie musi być stresujące przeżycie! Spróbuj naszego kursu wakacyjnego online i zacznij przygotowania już dziś!
  • Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci – grupowe czy indywidualne?
  • Jak zdać maturę 2022 z języka angielskiego ?
  • Zagwozdka maturzysty? Matura 2022! Jak będzie wyglądać?

Ostatnie komentarze

    Kategorie postów

    • Język angielski (5)
    • Języki obce (3)
    • Kurs wakacyjny (1)
    • Kurs wakacyjny dla dzieci (1)
    • Matura 2022 (2)
    • Matura 2024 (1)
    • Matura z angielskiego (1)
    • Nauka języków (5)
    • Zajęcia dla dzieci (2)

    Nawigacja

    • Lektorzy
    • Blog
    • Oferta
    • Kontakt

    Copyright © 2021 Say It Besser. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Strona stworzona przez: obarmedia - agencja interaktywna